Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T21:07:22+01:00
Proporcja
100%-500ml
30%-x

x=500ml×30%/100%
x=5ml×30=150ml

proporcja
100%-500ml
12%-y

y=500ml×12%/100%
y=5ml×12=60ml

500ml+500ml=1000ml

150ml+60ml=210ml

proporcja
100%-1000ml
z-210ml

x=100%×210ml/1000ml
x=210%/10=21%

Odp. Otrzymam 21% śmietankę.
15 4 15
2009-11-04T21:17:55+01:00
Smietana1:
500 * 30 / 100 = 150ml

smietana2:
500 * 12 / 100 = 60ml

smietana1 + smietana2:
p - szukany procent
500 + 500 * p / 100 = 150 + 60
1000p / 100 = 210
10p = 210
p = 21

odp: uzyskam 21 procentowa smietane.
9 5 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:11:00+01:00
500ml × 30% = 150ml
500ml × 12% = 60ml
500ml × 2 = 1000ml
210ml to 21% zmieszanej śmietanki.
Otrzymamy 21% śmietankę.
23 4 23