Dokończ zdanie : Najbardziej lubię, gdy nauczyciel jest ... . Takie zadanie otrzymało dwustu uczniów, każdy miał wpisać tylko jedną cechę. 24% uczniów odpowiedziało sprawiedliwy, 11 % sympatyczny , 20% odpowiedziało niewymagający i tyle samo uczniów odpowiedziało wymagający. Przeciętnie co dwudziesty uczeń wpisał odpowiedz nie obecny, a 13 uczniów podało różne inne odpowiedzi. Pozostali uczniowie nie odpowiedzieli na to pytanie. Ilu ich było ?

3

Odpowiedzi

2009-11-04T21:07:23+01:00
48 uczniów 22 uczniów 40 uczniów 40 uczniów 20 uczniów 13 uczniów (procent razy 2 bo 200 uczniów na początku) 48+22+40+20+13= (bo trzeba obliczyć ile osób odpowiedziało) 143 i od całości (200) odejmujemy odpowiadających i wychodzą nieodpowiadający czyli 200-143=57 uczniów nie odpowiedziało (tj. 28,5%)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:17:17+01:00
0.5×100%=5%
0,65×100%=6,5%
24%+11%+20%+5%+6.5%=86.5%

13,5÷100×200=27
Zapisz to w ułamkach zwykłych i poskracaj będzie Ci łatwiej. Ale wynik jest dobry bo też to miałam miesiąc temu ;]
1 5 1
2009-11-04T21:35:39+01:00
X - uczniowie, ktorzy nie odpowiedzieli na pytanie
p - procent, jaki stanowi 13 uczniow
y - procent uczniow, ktorzy nie odpowiedzieli na pytanie
200 * p / 100 = 13
2p = 13
p = 6,5
24% + 11% + 20% + 20% + 5% + 6,5% = 86,5%
y = 100% - 86,5% = 13,5%
x = 200 * 13,5 / 100 = 27
odp: na pytanie nie odpowiedzialo 27 uczniow.

1 5 1