Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:55:00+02:00
A - krawędź boczna
h - wysokość (krawędź boczna)
V = 40 cm³ = a² * h
h = 5a
40 cm³ = a² * 5a
40 cm³ = 5a³
a³ = 8 cm³
a = 2 cm

h = 5a
h = 10 cm

Odp. Krawędź podstawy ma długość 2 cm, natomiast krawędź boczna - 10 cm.
2010-04-14T20:56:04+02:00
V=40 cm³
x-krawędź podstawy
5x-krawędź boczna
v=Pp * h
40 cm³=x² * 5x
40 cm³=5x³
x³=8
x=2
Krawędż podstawy 2 cm, a krawędż boczna 5 * 2cm=10cm