Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T20:59:55+02:00
90° ÷ 2 = 45°
h = 10

a - promień
t - tworząca stożka
tg45° = a/h
1 = a/10
a = 10

a² + h² = t²
10² + 10² = t²
t² = 100 + 100
t² = 200
t = 10√2
1 5 1
  • TeGO
  • Rozwiązujący
2010-04-14T21:02:19+02:00
W załączniku masz rysunek jak będzie wyglądał ten stożek.
Jeśli h =10 cm, to r=10 cm, ponieważ jes tutaj zależność w trójkącie z kątami o stopniach 45, 90, 45. W załączniku pokazane jest to
10²+10²=l²
l²=200
l=10√2
1 5 1
2010-04-14T21:04:49+02:00
Jeśli poprowadzisz wysokość stożka to kąt 90 będzie podzielony na dwie równe części czyli po 45

powstaje trójkąt o kątach
45- kąt między tworząca a wysokością
45- między tworząca a promieniem podstawy
90- między wysokością a promieniem podstawy

jest to trójkąt prostokątny równoramienny więc wysokość stożka i promień podstawy mają taką samą długość gdyż są to przyprostokątne, oznaczę je literą "a", ich długość jest równa 10.
Tworzącą (Przeciwprostokątną) "l" liczymy ze wzoru l=a√2= 10√2.
r=10
H=10
l=10√2

koniec
1 5 1