Zad.1
Suma czterech liczb wynosi 35. Druga liczba jest o 3 większa od pierwszej, ale 4 mniejsza od trzeciej. Czwarta liczba stanowi 2/5 drugiej. Oblicz składniki sumy.

Zad2.

Rozmieniono 30 zł na monety pięciozłotowe i dwuzłotowe. Otrzymano dziewięć sztuk monet. Ile było monet dwuzłotowych ?

potrzebna mi też analiza do każdego z tych zadań czyli Dane
Daje 12 pkt bo tylko tyle niestety mam ; (

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-14T21:02:00+02:00
Zadanie 1.
liczby:
a
a+3
a+3+4
2/5(a+3)
razem 35

a+a+3+a+7+2/5a+6/5=35
3a+10+2/5a+6/5=35
3,4a=23,8
a=23,8:3,4
a=7

są to liczby: 7;10 ; 14; 4
Zadanie 2.
5x + 2y = 30zł
x + y = 9

x=9-y
5(9-y)+2y=30

x=9-y
45-5y+2y=30

x=9-y
-3y= -15 /:-3

x=9-y
y=5

x=9-5
y=5

x=4
y=5

5*4 + 2*5 =30
Odp. Monet dwuzłotowych było 5, a pięciozłotowych 4.
Chyba coś takiego ale pewna nie jestem bo nie wiem jakim sposobem to wy na lekcji liczycie;(. Miło ,że mogłam pomóc;)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:09:24+02:00
Zad.1
Suma czterech liczb wynosi 35. Druga liczba jest o 3 większa od pierwszej, ale 4 mniejsza od trzeciej. Czwarta liczba stanowi 2/5 drugiej. Oblicz składniki sumy.

x-pierwsza liczba /7
x+3-druga liczba /7+3=10
x+3+4-trzecia liczba /7+3+4=14
2/5*(x+3)-czwarta liczba /2/5*(7+3)=2/5*10=4
35-suma liczb /35=7+10+14+4
x+x+3+x+3+4+2/5*(x+3)=35
3x+10+2/5x+6/5=35 /*5
15x+50+2x+6=175
15x+2x=175-50-6
17x=119 /:17
x=7
Odp. Składniki sumy to 7, 10, 14 i 4.

Zad2.

Rozmieniono 30 zł na monety pięciozłotowe i dwuzłotowe. Otrzymano dziewięć sztuk monet. Ile było monet dwuzłotowych?

9-ilość monet /9monet=2+5
x-ilość pięciozłotówek /4 monety
5x- kwota wyrażona w pięciozłotówkach /5*4=20zł
9-x-ilość dwuzłotówek /9-4=5 monet
2*(9-x)-kwota wyrażona w dwuzłotówkach /2*(9-4)=2*5=10zł
30zł-kwota wyrażona w monetach /30zł=10+20
5x+2*(9-x)=30
5x+18-2x=30
5x-2x=30-18
3x=12 /:3
x=4
Odp. Było 5 dwuzłotówek.

Te kreski przy danych powinny być narysowane jako jedna długa pionowa kreska, ale na komputerze nie ma jak narysować.
Mam nadzieję, że pomogłam :)
7 4 7
2010-04-14T21:22:24+02:00
Zad.1
I liczba --------- x
II liczba -------- x+3
III liczba -------- x+3+4
IV liczba ------- 2/5(x+3)
I+II+III+IV = 35
x+x+3+x+3+4+2/5x+6/5 = 35
3i2/5x = 35-10-6/5
3,4x = 23,8 /:3,4
x = 7

I liczba --------- 7
II liczba -------- 7+3 =10
III liczba -------- 7+3+4 = 14
IV liczba ------- 2/5(7+3) = 2/5*10 = 4


Zad2.
5zł - x
2zł - 9-x
5x+2(9-x) = 30
5x+18-2x = 30
3x = 30-18
3x = 12 |:3
x = 4

monety pięciozłotowe = 4 sztuki
monety dwuzłotowe = 9-4 = 5 sztuk
4 3 4