Zadania tekstowe z zastosowaniem równań i nierówności

zad.1
Dorośli z bilet wstępu do ZOO płacą po 11 zł. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedziele ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci w tym dniu było w ZOO ?

ma wyjść : 700 dzieci

zad.2
Obwód prostokąta jest równy 40 cm. Jeżeli krótszy bok zwiększymy o 4 cm, a dłuższy skrócimy o 5 cm, to otrzymamy kwadrat. Oblicz długość boków prostokąta.
ma wyjść : 5,5 cm i 14,5 cm

HELP ! z góry dzięki;) pozdro

3

Odpowiedzi

2010-04-14T21:03:29+02:00
1 ilość dzieci - x
ilosc doroslych = 1200-x
koszt biletu dzieci - 5,5x
koszt biletu doroslych - 11 (100-x)
razem=9350

5,5x+11 (1200-x) = 9350
5,5x=13200 - 11 x = 9350
5,5x - 11x =9350 - 13200
-5,5x = - 3850 / : -5,5
x - 700

2 dluzszy bok- x
krotszy bok - 20-x

(40 - 2x) :2 = 20 ix
20 - x +4 + xi5
-x -x = -5 -20 - 4
-2x - -29 / : -2
x - 14 , 5
krotszy bok : 20 - 14,5 = 5,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:08:58+02:00
1
x dorosli
y dzieci

x+y=1200 /*(-5,5)
11x+5,5y=9350

-5,5x-5,5y=-6600
11x+5,5y=9350

5,5x=2750 /:5,5
x=500

500+y=1200
y=1200-500
y=700

2)
x krotszy bok
y dluzszy bok


2x+2y=40 /:2
x+4=y-5

x+y=20
x-y=-9

2x=11 /:2
x=5,5

5,5+y=20
y=20-5,5
y=14,5
2010-04-14T21:14:37+02:00
Zad.1
dorośli (cena biletu)- 11 zł
dziecko (cena biletu)- 1/2*11 = 5,5zł

dorośli (ilość) - x
dzieci (ilość) - 1200-x

11x+5,5(1200-x) = 9350
11x+6600-5,5x = 9350
5,5x = 9350-6600
5,5x = 2750 |:5,5
x = 500
dorośli - 500
dzieci - 1200-500 = 700

zad.2
Ob = 2a+2b
Ob = 40cm
a - krótszy bok
b - dłuższy bok
2a+2b = 40 |2
a+b = 20

a+b = 20
a+4 = b-5

a = 20-b
20-b+4 = b-5

a = 20-b
-2b = -5-4-20

a = 20-b
-2b = -29 |(-2)

a = 20-b
b = 14,5

a = 20-14,5
b = 14,5

a = 5,5 cm
b = 14,5 cm