Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:09:16+02:00
Z pierwszego nawiasu m.zerowe(x1=4)
z drugiego liczymy delte ktora wynosi 25
pierwiastek z delty to 5
x2=2 x3=-1
na osi zaznaczamy pierwiastki
rysujemy wykres od prawej i zaczynamy nad osią (po po wymnozeniu nawiasow wspolczynnik przy najwyzszej potedze jest dodatni)

piszemy przedzialy (tam gdzie wykres jest nad osia)

czyli: <1;2> i <4;plus nieskonczonosci)
2010-04-14T21:10:33+02:00
( x - 4 )( 2x² - 3x - 2 ) ≥ 0
x=4 2x² - 3x - 2=0
Δ=9+4×2×-2=25 √Δ=5
x=3+5/4=2 ∨ x=3-5/4= -1/2
musisz zrobić rysunek
x∈<-1/2 ,2> ∧<4,+∞)