Z prostokątnej tafli szkła o długości 1m i szerokości 80 cm szklarz musi wyciąć szybę w krztałcie prostokąta o wymiarach 80cm na 75 cm.Oblicz,jaka część tafli szkła zostanie.

proszę o szybką i dobrą odpowiedz ponieważ mam jutro matematyke a musze odrobić pracę domową a tego zadania nie umiem

3

Odpowiedzi

2009-11-04T21:12:50+01:00
1m-100cm
p1= 80cm * 100cm
p1= 8000cm(kwadratowych)

p2= 80cm*75cm
p2=6000cm(kwadratowych)
p1-p2=pozostałość
8000-6000=2000cm(kwadratowych)

odp. Zostanie 2000cm kwadratowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:13:19+01:00
1m - 100 cm
pow. całej tafi szkła = 100cm x 80cm = 8000cm²
pow. do wyciecia = 80cm x 75cm = 6000cm²
pow1 - pow2 = 8000 - 6000 = 2000 cm² = 0,2m²
odp. zostanie 2000cm²
2009-11-04T21:13:30+01:00
1 m = 100 cm
Obliczam pole tafli szkla
100 * 80 = 8000 cm2

obliczam pole szyby
80*75=6000cm2

6000/8000 = 3/4 szkla zostanie wykorzystane wiec 1/4 szkla nie zostanie wykorzystana

:)