Odpowiedzi

2010-04-14T21:10:39+02:00
180-36=144

144/2=72

72-20=52

72+20=92
2010-04-14T21:12:17+02:00
Trójkąt ma 180 stopni
180 - 36 = 144

144 : 2 = 72
72-10= pierwszy kąt
72+10= drugi kąt


pierwszy 62
drugi 82
trzeci 36
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:18:07+02:00
W trójkącie różnica miar 2 katów wynosi 20 stopni a rozwartość trzeciego 36 stopni. jakie katy ma ten trójkąt ? Podaj obliczenia.

Suma miar kątów w trójkącie wynosi 180 stopni.
Jeden kąt ma 36 stopni więc jego odejmujemy od razu:
180 - 36 = 144

x - miara jednego kąta
y- miara drugiego kąta

x + y + 36 = 180
x - y = 20

2x=200-36
2x=164 //÷2
x = 82

82 + y + 36 = 180
y = 180 - 36 - 82
y = 62

Miary kątów w tym trójkącie wynoszą 36 stopni, 82 stopnie i 62 stopnie.