Odpowiedzi

2009-11-04T21:13:07+01:00
Niestety mogę stwierdzić, że polskie społeczeństwo nie jest społeczeństwem obywatelsim aczkolwiek zaczyna się to zmieniać. Polacy raczej nie są aktywni społecznie, zazwyczaj potrafią tylko narzekać a sami nie robią nic w kierunku, żeby było lepiej. Myślę, że grupą która ostatnio zasłużyła na taki tytuł to osoby, które zapisały sie do organizacji koniecPZPN.pl. Jest to organizacja, która czynnie działa, żeby coś się wreszcie zmieniło.
2 3 2
2009-11-04T21:14:07+01:00
Moim zdaniem Polska to jak najbardziej społeczeństwo obywatelskie, ponieważ każdy z obywateli ma wpływ na własne sprawy. Każdy również posiada sprzyjające warunki rozwoju i jest otwarte na inne kultury i społeczeństwa.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T23:44:52+01:00
Jest nie do konca społeczeństwem obywatelskim.Bardzo silnym faktem powodującym obojętność społeczeństwa jest jego trudna sytuacja materialna. Brak pieniędzy, a także niezaspokojenie niektórych potrzeb, powoduje wśród ludzi zniechęcenie, co gorsza różnego rodzaju frustracje, a w efekcie obojętność na sprawy otoczenia.Na dodatek obserwujemy brak inicjatyw ze strony rządu, który mógłby przecież wpłynąć na zmianę tej mentalności. Problem kultury obywatelskiej (zespół akceptowanych wartości, przekonań, postaw, wzorców postępowania), która postrzegana jest czasami odmiennie przez członków społeczeństwa. Może dochodzić do wewnętrznych konfliktów, a w efekcie spowolnienia działań lub ich zaniechania.
18 2 18