Z prostokątnej tafli szkła o długości 1m i szerokości 80 cm szklarz musi wyciąć szybę w krztałcie prostokąta o wymiarach 80cm na 75 cm.Oblicz,jaka część tafli szkła zostanie.

proszę o szybką i dobrą odpowiedz ponieważ mam jutro matematyke a musze odrobić pracę domową a tego zadania nie umiem

2

Odpowiedzi

2009-11-04T21:14:12+01:00
Zostanie tafla 80x25 cm bo 80cm szerokości zostawiamy do obcięcia i od 1m czyli 100cm odejmujemy 75 cm i zostaje 25cm (szerokość zostaje bez zmian)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:14:02+01:00
P tafli = 1*0,8 = 0,8m²
P szyby = 0,8*0,75
P szyby = 0,6 m²

0,8 - 0,6 = 0,2 m²


Zostna 0,2 m² tafli szkla




Pozdrawiam! :)