Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:17:58+02:00

y/8=-x/2
mnozymy przez 8
y= -4x
prosta prostopadła to taka w ktorej a1*a2=-1
czyli
-4*a2=-1
a2=1/4
y=1/4 x (obojetnie jaki wspolczynnik b)
mozemy pomnozyc przez 4 to wjdzie
4y=x
4y-x=0 (to nie musi byc zero, moze byc cos innego, w TWoim wypadku 3)

1 1 1
2010-04-14T21:18:43+02:00
Mnożysz funkcje obustronnie przez 8

potem odwracasz wspoplczynnik przy ixsie i zmieniasz jego znak
i tyle:)

np

y=5x+4

wsp przy x to 5
odwrotnosc 5 to 1/5 i zmiana zankau czyli -1/5
i tyle:)
2 1 2