Odpowiedzi

2010-04-14T21:38:56+02:00
Obwp=32 cm
32:4= 8cm
krawędz podstawy ma 8 cm

połowa krawedzi podstawy to 4 cm.

Pc=Pp+Pb

Pp= 8*8=64 cm2
Pb= 8*9/2 *4 (ponieważ sa 4 trojkaty!) = 144 cm2

Pc=64cm2 + 144 cm2= 208cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:48:33+02:00
Ob = 32 cm
32 = 4 * a
4a = 32 | :4
a = 8 cm - krawędź podstawy ostrosłupa

P trójkąta = a * h / 2
Pt = 8 * 9 / 2
Pt = 72 / 2
Pt = 36

Pb = 4 * 36 = 144 cm kwadratowe - pole boczne

Pp = a * a
Pp = 8 * 8
Pp = 64 cm kwadratowe - pole podstawy

Pc = Pb + Pp
Pc = 144 + 64 = 208 cm kwadratowych - pole całkowite ostrosłupa