1) Szymon zdobył 54 pkt ze spr składajacego sie z 15 zadan
Za kazda dobra odp otrzymywal 5 pkt a za złą lub brak odp tracil 2 pkt
Ile zadan rozwiazal prawidlowo?

2) Agnieszka i Jacek zbierali kasztany Jacek uzbierał 3 razy wiecej kasztanow niz Agnieszka Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich o oboje mieliby tyle samo kasztanow Ile kasztanow ma Agnieszka a ile Jacek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:23:20+02:00
1) x-zadania rozwiązane prawidłowo
y-zadania rozwiązane źle

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
75-5y-2y=54

x=15-y
21=7y

x=15-y
y=3

x=12
y-3


2) x-iloś kasztanów agi
y-ilośc kasztaów jacka

y=3x
y-15=x+15

y=3x
3x-15=x+15

y=3x
2x=30

y=3x
x=15

y=45
x=15
2010-04-14T21:23:22+02:00
1)12x5=60 dobre
3x2=6 złe
60-6=54
2)x+15=3x-15
x+30=3x
30=2x
1x=15
ania 15
jacek 45