Mamy rozlać 60 litrów miodu do słoików jednolitrowych i pollitrowych.Obllicz,ile wiekszych i ile mniejszych sloikow powiniśmy przygotowac,aby po rozlaniu miodu :

a)sloikow mniejszych i wiekszych bylo tyle samo
b)sloikow pollitrowych bylo 3 razy tyle co sloikow jednolitrowych
c)sloikow jednolitrowych byloo o 9 mniej niz pollitrowych.

Matematyka z plusem , klasa 1 Gim zad 9/180
Dzial rownania i nierownosci !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:28:47+02:00
A]60l-miod
x-słowiko 1l
x-sloikow 0,5l

1/2x+x=6/*2
1x+2x=120
x+2x=120
3x=120/:3
x=40

40 słoików 1l
60-40=20l=40 słoików

b]x-s;pwol 1 l

3x-sloiki 1/2 l

3*1/2+x=60
3x+2x=120
5x=120/:5
x=24

24 liczba sloikow 1l
3*24=72 liczna sloikow 0,5l

c]1/2x+x-9=60/*2
x+2x-18=120/+18
3x=138/:3
x=46

46sloikow mniejszycz
46-9=37 sloikow wiekszych
14 3 14
2010-04-14T21:30:12+02:00
A) a- litry ilość

a+1/2a=60
3/2a=60
a=40

po 40 ;)

b)a+3*1/2a=60
2,5a=60
25a=600
a=24(jednolitrowych)
b=72 (półlitrowych)

c)1/2a+a-9=60/*2
a+2a-18=120/+18
3a=138/:3
a=46

46s(półlitrowych)
46-9=37 (litrowych)
6 4 6
2010-04-14T21:38:46+02:00
A)
x+1/2x=60
1,5x=60
x=40
odp : po 40
b)x+3*1/2x=60
2,5x=60
x=24( l )
24*3=72 ( 0,5l)
c)1/2x+x-9=60/*2
3x-18=120
3x=138
x=46
46 (0,5l)
46-9=37 ( l )
4 3 4