Odpowiedzi

2010-04-14T21:26:48+02:00
Jak widać bez tarcia niemożliwe byłoby swobodne poruszanie (chodzenie), ponieważ ślizgalibyśmy się, ani stabilne utrzymanie równowagi (stanie), bo cały czas przewracalibyśmy się, co można wypróbować na bardzo gładkim lodzie.

Statki i ryby mają opływowy kształt ciała, co umożliwia im swobodne pływanie, a ryby jeszcze dodatkowo wytwarzają śluz. Gdyby okręty i ryby nie miały takiego kształtu trudniej byłoby im poruszać się po wodzie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:31:08+02:00
Tarcie jest pozyteczne gdy np. hamujemy jak jedziemy samochodem lub biegnąc podczas gry w piłkę
Tarcie jest możliwe podczas chodzenia,drapania się,mycia.