Odpowiedzi

2009-11-04T21:16:54+01:00
Aphelium - 152 mln km
peryhelium - 147 mln km
(152 / 147) * 100% ≈103 % czyli o 3%
1 5 1
2009-11-04T21:17:41+01:00
Hmmm ..kiedys podobne zadanie rozwiazywalem wynik wyszedł 3,4% jak chcesz moge w mailu napisac krok po kroku
pozdrawiam:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:21:23+01:00
To bardziej jest z geografii, ale dobra ;]
peryhelium = 147mln km i jest to najbliższa odległość słońca od ziemi data02.01
aphelium = 152 mln km i jest to najdalsza odleglosc slonca od ziemi data03.08

152--100%
147--x%
x=147 * 100 : 152 = 96.7%

100% - 96,7% = 3,3%
odp. Aphelium jest o 3,3% wieksze
1 5 1