Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T21:39:27+02:00
Po jednej i po drugiej stronie reakcji musisz mieć taką samą ilość atomów.
np.2Na₃PO₄+3Ca(NO₃)₂->Ca₃(PO₄)₂+6NaNO₃

czyli widzisz , po lewej stronie masz dużą dwójke ale też małą trójke .Mnożysz to wychodzi 6 a po lewej też musisz mieć tyle samo także też sie 6 wpisuje. I tak z każdym .Wiem tłumaczyć nie umieem ;d
2 4 2
2010-04-14T21:41:55+02:00
Np.
C+O2=CO2 (musisz patrzec ile jest w tym przypadku wegla po jednej stronie i po drugiej. to samo tyczy sie tlenu)

masz taki przyklad ...
Cu+O2=Cu2O
czyli to bedzie tak
4Cu+O2=2Cu2O
1 5 1