Odpowiedzi

  • bard
  • Początkujący
2009-11-04T21:20:09+01:00
2009-11-04T21:22:26+01:00
Na 1. miejscu byli dwóch królów i geruzja, potem byli eforzy, następnie zgromadzenie ludowe i na końcu periojkowie i helioci

Opisywać ci każdą grupę??
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:25:57+01:00
Oficjalnie władza w Sparcie należała do wszystkich obywateli, tworzących zgromadzenie ludowe. W rzeczywistości zaś państwem rządziła rada starszych -geruzja. Składała się ona z 28 obywateli, którzy cieszyli się powszechnym uznaniem i ukończyli 60 lat - oni sprawowali władze ustawodawczą.
2 1 2