Zad 1

warstwa puszystego śniegu pokryła dwuhektarowy plac zabaw dla dzieci.śnieg ważył 400 ton. jaka jest grubość tej warstwy,jeżeli 1m sześcienny puszystego śniegu waży 100kg

zad 2

przekrój poprzeczny rowu melioracyjnego jest trapezem o podstawach 80cm i 150cm. głębokość rowu wynosi 120 cm, a jego długość 600m.rów wypełniono całkowicie wodą. ile metrów sześcinnych wody zmieściło się w rowie?

bardzo proszę o szybkie rozwiązanie...;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2012-07-08T17:19:36+02:00

1.

 

2ha=20 000m2

1m3=100kg

400t= 400 000kg

 

1m3-----100kg

xm3-----400 000kg

 

x=1m3*400 000kg/100kg=4 000m3

 

V=4 000m3

V=Pp*h   /:Pp

V/Pp=h

 

h=4 000m3/20 000m2

h=0,2m

 

Odp: Grubość warstwy wynosi 0,2m.

 

 

2.

V=Pp*H

Pp=(a+b)*h/2

a=0,8m

b=1,5m

h=1,2m

H=600m

 

V=(0,8+1,5)*1,2/2*600

V=2,3*1,2/2*600

V=2,76/2*600

V=1656/2

V=828m3

 

Odp: W rowie zmieści się 828m3 wody.

 

11 4 11
2012-07-08T17:57:26+02:00

1.

 

m = 400t = 400 000kg

P = 2ha   =20 000m2

d = cięzr właściwy  = 100kg/1m³

 

 

V = m/d

V = 400 000 kg / 100 kg/m³

V = 4000 m³

 

V= P*h

h= V/P

 

h= 4000 m³ / 20 000 m² =

h=0,2m

 

 

2.

 l = 600 m

h= 1,2 m

a= 0,8 m

b= 1,5 m

 

V=Pp* l

Pp=(a+b)*h/2

 

Pp = (0,8+1,5)* 1,2/2

Pp = 1,38m²

 

V= 1,38m² * 600 m

V= 828 m³

 

 

 

 

 

8 4 8