Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:29:52+01:00
1) uzyłbym: fenoloftaleiny- zabarwi sie w wodorotlenku na malinowo
Unikalnego papierka wskażnikowego: zabarwi sie w wodorotlenku na niebiesko

2)2Na + 2H2O ->2NaOH = H2
Ca O + H2O ->Ca(OH)2
Mg + 2H2O -> Mg(OH)2 + H2
K2O + H2O ->2KOH
1 5 1
2009-11-04T21:33:07+01:00
Czerwona kapusta barwi się na niebieskozielony w obecności wodorotlenków. Papierek uniwersalny z kolei przyjmuje barwę niebieską.

2Na + 2H2O -> 2NaOH+H₂ ( wodór się ulatnia )
Ca O + H2O -> Ca(OH)₂
Mg + 2H2O -> Mg(OH)₂+H₂ ( wodór się ulatnia )
K₂O + H2O -> 2KOH
1 5 1