Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:00:25+02:00
A - wysokość graniastosłupa oraz krawędź podstawy, bowiem ściana boczna jest kwadratem.

a² = 64 cm²
a = 8 cm

V = Pp * a = a * a²√3/4
V = a³ * √3/4
V = 128√3 cm³

Odp. Szukana objętość wynosi 128√3 cm³.

Pozdrawiam :)
1 5 1
2010-04-14T22:01:27+02:00
Skoro ściana boczna to kwadrat to krawędź podstawy ma taką samą długość co wysokość czyli a=H=√64=8 cm

Objętość:
V=1/4a²√3*H
V=1/4*64√3*8
V=128√3 cm³