Odpowiedzi

2009-11-04T21:32:28+01:00
P= ½ × a × h
P= ½ × 12 × 6 = 36 cm²

Odp. Pole trójkąta wynosi 36 cm².

Wyjaśnienie:
Po dorysowaniu wysokości w tym trójkącie podzielliśmy go na dwa trójkąty równoramienne. (każdy ma 60°). Więc w każdym ramieniu będzie taka sama równość w centymetrach. Zaś podstawę po dorysowaniu wysokości dzielimy na dwa.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:34:21+01:00
Obilicz pole trojkata rownobocznego o podstawie 12 cm jezeli kat miedzy ramionami to 120 stopni
mozna tu skorzystać poprostu ze wzsoru bez uzycia 120 stopni
P=(a²√3):4
P=(12²√3):4=144√3:4=36√3
2009-11-04T21:37:33+01:00
A jaka jest wysokość tego trójkąta? Bo wzór jest taki: ½a x h gdzie a to podstawa i h to wysokość . a to jest trójkąt rozwartokątny?