Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:03:10+02:00
Wszystkie krawędzie graniastosłupa prawidłowego pięciokątnego mają równe długości i ich suma wynosi 37,5cm. Oblicz pole jego powierzchni bocznej

a - długość krawędzi
5 krawędzi podstawy górnej
5 krawędzi podstawy dolnej
5 krawędzi bocznych
RAZEM: 15 krawędzi
15a=37,5 /:15
a=2,5

ściany boczne są kwadratami(skoro wszystkie krawędzie są równej długości), jest ich 5, więc:
Pb=5*a*a=5*2,5*2,5=31,25
3 3 3
2010-04-14T22:05:14+02:00
37,5cm/15=2,5cm
Pb-pole boczne

2,5cm*2,5cm=6,25cm2

5 ścian bocznych

5*6,25cm2=31,25cm2

Odp.31,25cm2

cm2-centymetr do kwadratu.
3 4 3