Odpowiedzi

2009-11-04T21:32:18+01:00
Pepsyna spełnia główną rolę trawieniu białek. Wydzielany śluz ma znaczenie dla ochrony śluzówki żołądka przed niszczącym wpływem kwasu.
2009-11-04T21:32:33+01:00
Pepsyna jest enzymem uczesniczacym w procesie trawienia bialek i przeksztalca je do prostszych lancuchow polipeptydowych a sluz zabezpiecza sluzowke zoladka prze szkodliwym dzialaniem kwasu solnego.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:11:04+01:00
Pepsyna trawi pokarm, a śluz chroni sciany żołądka przed kwasem solnym - gdyby nie sluz to zaladek by sie nam rozpuscil:)