Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:05:54+02:00
Dwie siostry maja w sumie 22 lata. Za rok starsza będzie miała 2 razy tyle lat co młodsza. Ile lat ma każda z nich chodzi o ułożenie równań bo odp znam

x-aktualny wiek młodszej siostry
y-aktualny wiek starszej siostry

x+1 -wiek młodszej siostry za rok
y+1 - wiek starszej siostry za rok

x+y=22 /-x
2(x+1)=y+1

y=22-x
2x+2=y+1

2x+2=22-x+1
2x+2=23-x /+x
3x+2=23 /-2
3x=21 /:3
x=7
y=22-7=15
1 5 1
2010-04-14T22:05:56+02:00
X-starsza
y-mlodsza


x+y=22
x+1=2(y+1)
2010-04-14T22:06:22+02:00
Młodsza ma 7 a starsza 15