W jamie ustnej czlowieka pokarm zostaje przezuty(rozdrobniony) i wymieszany ze slina. tak przygotowany pokarm zostaje polkniety i jest przesuwany do dalszych czesci przewodu pokarmowego. wyjasnij znaczenie, jakie w procesie trwania ma opisana wyzej wstepna obrubka pokarmu

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:35:23+01:00
Tak rozdrobniony pokarm jest łatwiejszy do pózniejszego strawienia. Ślina jest także enzymem który wstępnie trawi pokarm
5 4 5
2009-11-04T21:43:06+01:00
Rozdrobniony pokarm ma wieksza powierzchnie na która oddzialuja enzymy trawienne, dlatego łatwiej go strawic
4 4 4
2009-11-04T21:50:53+01:00
ETAPY TRAWIENIA
1.Pierwszy etap trawienia pokarmu odbywa się w jamie ustnej. Zęby rozdrabniają pokarm: rozrywają go, przecinają i miażdżą. Rozdrabniane pożywienie jest nasączone śliną, w której znajdują się enzymy trawienne.
2. Rozdrobnione i zwilżone śliną pożywienie przesuwa się wzdłuż przełyku i dociera do żołądka. Tutaj działają na nie kolejne enzymy trawienne.
3. Z żołądka pokarm w postaci papki wędruje do jelita cienkiego, gdzie także znajdują się enzymy trawienne. Powstałe w wyniku rozkładu pokarmu substancje są wchłaniane z jelita do krwi, a niestrawione resztki pokarmu wędrują do jelita grubego, po czym stopniowo są usuwane przez odbyt.
4. Po zakończeniu trawienia z pożywienia powstają więc dwie grupy substancji:
◘ małe cząsteczki, które przez ściany jelita opuszczają przewód pokarmowy i są wchłaniane do krwi,
◘ niestrawione resztki pokarmu, które są usuwane przez odbyt w postaci kału.

Pozdrawiam i liczę na naj. :P
4 2 4