Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:19:54+02:00
Obliczamy ile jest czystej soli
30g soli w 100g rru
x w 150
x=45 g

Chcemy mieć roztwór 45% czyli w 100 g roztworu mamy mieć 45 g soli

45g soli w 100 g rru
45g w x
x=100g

Ilość wody to 150-100 = 50 g wody.
Musimy odparować 50 g wody
2 5 2
2010-04-14T22:32:29+02:00
30% roztów o mr= 150 g .
Nalezy otrzymac roztwor o Cp=45%

Cp=ms*100%/mr

30%=ms*100%/150 /*150 (usówamy z dwuch stron "%")
4500=ms*100 /:100
ms=45 [g]

Cp=ms*100%/mr
45%=45*100%/mr /*mr (usówamy z dwuch stron "%")
45*mr=45*100 /:45
mr=100 [g]

150g-x=100g
x=150-100=50g

Tak dokładniej żeby skumać wszystko skad sie wzielo itp.
2 5 2