Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T21:50:16+01:00
1.do transportowania cząsteczek niezbędnych komórkom (elektrolity, białka, składniki odżywcze), ale również produkty ich przemiany materii

2. Jest jedenym z elementów budulcowych kości. Zawiera dużo fosforanu wapnia, dzięki czemu kość jest sztywna i odporna na złamania

3.Szpik kostny i zawarte w nim komórki macierzyste wytwarzają niezbędne dla zdrowia i życia komórki krwi: czerwone krwinki (erytrocyty), białe krwinki (leukocyty) oraz płytki krwi.
2 3 2
2009-11-04T21:57:50+01:00
1.osocze to krew bez krwinek - płyn w którym sa krwinki. Transportuje krwinki i inne rozne zwiazki.

2. jest na zewnątrz kosci - w sradku jest gabczasta, dzieki niej kosc jest twarda i wytrzymala

3.Szpik kostny pełni funkcje krwiotwórczą
1 5 1
2009-11-04T22:13:25+01:00
1.
*transport różnych sub.
*udział w reakcjach odpornościowych
*udział w procesach krzepnięcia , i wielu innych
2.
kość jest sztywna i odporna na złamania gdyż zawiera dużo fosforu i wapnia , tworzy przede wszystkim ramiona długich dźwigni w szkielecie- buduje trony kości długich .
3. Szpik kostny i zawarte w nim komórki wytwarzają niezbędne dla zdrowia i życia komórki krwi.
1 5 1