Jaś ma akwarium ,a w nim rybki : glonojady i cztery gurami . gdyby glonojadów miał 5 razy więcej niż obecnie , to rybek w akwarium byłoby niemniej niż 20 . Ile glonojadów mogło być w akwarium ?

Proszę o analizę zadania ,równanie i sprawdzenie :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:33:02+02:00
X-liczba glonojadów

W akwarium mamy teraz x+4 rybek. Jeżeli będzie 5 razy więcej glonojadów, czyli 5x, razem z tymi rybkami gurami(5x+4) będzie ich nie mniej niż 20, dlatego:

5x+4≤20
5x≤16
x≤3,2≈3

Odp: W akwarium mogło być nie więcej niż 3 glonojady(bo 3,2 glonojada nie może być, chyba że sam łepek pływać będzie :)))))))))


Pzdr mam nadzieje że dobrze zrobiłem to zadanie.
12 4 12
2010-04-14T22:34:26+02:00
Jaś mógł mieć 4 glonojady lub więcej.
Spr. 3x5 = 15 15 + 4 = 19 x
4x5 = 20 20 + 4 = 24

Nie może mieć mniej niż 4 glonojady, bo mniej glonojadów dałoby liczbę mniejszą niż 20 (19).
6 3 6