Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:45:19+02:00
B - cena za metr wstażki, jaką zapłaciła basia
b = 3/4 zł= 75 gr

k - cena jaką zapłaciła Kasia za metr wstażki
k = b + 20gr = 95 gr
6m - długosć wstażki kupionej przez Kasie.

x - cena jaka zapłaciła Kasia
x = 6m * 95 gr/m = 570 gr = 5,70 zł.

Odp. Kasia zapłaciła 5,70 zł.
1 5 1
2010-04-14T22:45:45+02:00
Basia za metr zapłaciła
4m = 3zl
1m = x
4x = 3 /4
x = 3/4 zł = 75 groszy

kasia kupiła 0 20 gr wiecej za metr wiec za kazdy metr zapłąciła 75 gr + 20 gr = 95 gr

kasia kupila 6 metrów więc wydała 6 * 95 = 570gr czyli 5 złotych i 70 groszy