Trzej chłopcy Paweł, Michał i Piotr mieli razem 100 zł. Gdy Paweł i Michał zliczyli swoje pieniądze okazało się, że razem mają 63 zł. Gdy Michał i Piotr zliczyli swoje pieniądze, razem mieli 64 zł. Który z chłopców ma najwięcej pieniędzy ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T22:55:36+02:00
Trzej chłopcy Paweł, Michał i Piotr mieli razem 100 zł. Gdy Paweł i Michał zliczyli swoje pieniądze okazało się, że razem mają 63 zł. Gdy Michał i Piotr zliczyli swoje pieniądze, razem mieli 64 zł. Który z chłopców ma najwięcej pieniędzy ?

Paweł-x,
Michał -y
Piotr -z
x+y+z=100zł

x+y=63zl
z=100zl-63zł
z=37zl

37zł+y=64
y=64-37
y=27

x+27=63
x=63-27
x=36

odp najwięcej ma Piotr

pozdr i liczę na naj :)
2010-04-14T22:58:07+02:00
Paweł a
Michał b
Piotr c
a+b+c=100
a+b=63
b+c=64

a+b+c=100
a=63-b
b=64-c

(63-b)+(64-c)+c=100
(63-(64-c))+64=100
-1+c+64=100
c=37
b=64-37=27
a=63-27=36

Najwięcej pieniędzy ma Piotr