Odpowiedzi

2010-04-14T23:02:55+02:00
Stefan Zeromski nazwał swoją powieść "syzyfowe prace". dlatego isz miało to
oznaczać wieczna prace ciężko która powtarzała się w nieskończoność.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T23:06:13+02:00
Tytuł powieści Stefana Żeromskiego "Syzyfowe prace" nawiązuje do mitu o "Syzyfie",który ciągle wtaczał głaz na górę.Ten natomiast gdy już był prawie na samym szczycie staczał się na dół.
Podobnie jest w przypadku ukazanym w powieści.Nauczyciele i urzędnicy carscy wszelkimi metodami i za wszelką cenę,starali się zrusyfikowac polską młodzież.
Jednak nie powiodło im się to z prostego powodu.Mianowicie,naród polski nigdy nie poddał się,nie dał się zniewolic.Ukazali w ten sposób,swą wielką miłośc i oddanie dla ojczyzny i języka ojczystego.
6 4 6
2010-04-14T23:50:43+02:00
Zwrot Syzyfowe Prace oznacza ciężką pracę. Wykonywaną bez wytchnienia przez wieczność. Żeromski nawiązuje do Syzyfa. Dotyczyło to zaborców. Za wszelką cenę starali się wprowadzić w Polsce swoje zwyczaje. Nie udało im się to jednak.
6 2 6