Prosze tylko do tych zadań o układ równań. Ważne... :D dziękuję wam za pomoc.

1.różnica cyfry dziesiątek i cyfry jednosci pewnej liczby dwucyfrowej wynosi 4. znajdz ta liczbie jezeli wiesz ze iloraz tej liczby przez liczbę utworzoną z przedstawienia jej cyfry wynosi 7/4 (ułamek).

2.Liczba trzycyfrowa z cyfrą dzisiątek 5 jest o 99 wieksza od liczby utworzonej z tych samych cyfr ale zapisanych w odwrotnej kolejnosci. Znajdz tą liczbę jeśli wiesz ze suma cyfr setek i jednosci wynosi 5.

3.Ile gramów 15 % syropu , a ile 25 % syropu nalezy zmierzać ze sobą , aby otrzymac 50 g syropu 20%?

4.Dwie beczki zawierają 351 litrów wody. gdyby z beczki pierwszej wypuscic szóstą czesc , a z drugiej trzecią czesc to wtedy w obu beczkach pozostanie ta sama ilosc wody. Ile litrów wody było w kazdej beczce?

5.średnia prędkosc samolotu odrzutowego lezącego z wiatrem wynosi 342 m/s , w kierunku przeciwnym 338 m/s. Jaka była predkosc samolotu a jaka wiatru?

Dzieki za pomoc.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T23:19:54+02:00
Cyfra dziesiatek - x + 4
cyfra jednosci - x
liczba - 10(x + 4) + x

liczba z zamienionymi cyframi
c. dziesiatek - x
c. jedności - x + 4
liczba 10x + x + 4

[10(x+4)+x]/ [10x+x + 4] = 7/4
mnożymy na krzyż
7×[10x + x+ 4] = 4× [10(x + 4) + x]
7× (11x + 4) = 4× (11x + 40)
77x + 28 = 44x + 160
77x - 44x = 160 - 28
33x = 132
x = 4 - c. jednosci
c. dziesiątek x + 4 = 8
odp. szukaną liczbą jest 84

aha ma być układ
x - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności
I r-nie: x - y = 4
II r-nie: [10x + y] / [10y + x] = 7/4

zad.2.
x - c. setek
y - c. jedności
I r-nie x + y = 5
II r-nie 100x + 50 + y - 99 = 100y + 50 + x

zad.3
x- ilość syropu 15%
y - ilość syropu 25%
I r-nie: x + y = 50
II r-nie 15%x + 25%y = 20%(x+y)

zad.4
x- ilość l wody w I beczce
y - ilość l wody w drugiej beczce
I r-nie: x + y = 351
II r-nie x- 1/6 x = y - 1/3y

zad.5
x - prędkosć samolotu
y - prędkość
I r-nie x+ y = 342
II r=nie x - y = 338
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T23:29:12+02:00
1.
d - j = 4
(10d + j) /(10j + d) = 7/4

2.
100s + 5*10 + j - (100j + 5*10 + s) = 99
s + j = 5

3.
0,15x + 0,25y = 0,2*50
x + y = 50

4.
x + y = 351
5/6 x = 2/3 y

5.
v(s) + v(w) = 342
v(s) - v(w) = 338
2 5 2