W Polsce produkuje się około
400 tys. ton owoców jagodowych.

a) Ile ton malin produkuje się w Polsce ?

b) W kobiałce mieści się około 2 kg truskawek. Ile kobiałek truskawek zbiera się rocznie w Polsce ?




PRODUKCJA OWOCÓW JAGODOWYCH W POLSCE

truskawki - 39%
porzeczki - 39%
maliny - 10%
agrest - 9%
inne - 3%




BŁAGAM daję n.a.j. !!!! :)

2

Odpowiedzi

2010-04-14T23:34:11+02:00
400 000 ton = 400 000 000 kg

a) x - produkcja malin w Polsce
x = 10 % * 400 000 ton
x = 10/100 * 400 000 ton
x = 4 000 ton

Odp. W Polsce produkuje sie 4000 ton malin.

b) y - liczba kobiałek truskawek zbieranych rocznie w Polsce

y = 39% * 400 000 000 kg / 2 kg
y = 39/100 * 200 000 000
y = 78 000 000

Odp. W Polsce produkuje się 78 mln kobiałek truskawek rocznie.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T23:34:47+02:00
Maliny 10%
400000 - 100%
x - 10%

x=40000 ton malin

trukawki 39%
400000 - 100%
y - 39%
y=156000 ton truskawek /2kg=78000 kobiałek
2 5 2