Turysta o godzinie 12.35 wyruszył na pieszą wędrówkę, szedł z prędkością 4km/h i dotarł do schroniska o godzinie 15.55.
Jaką odległość pokonał w tym czasie?
Do miejsca z którego wyruszył, wracał przez 2 godziny.
Z jaką średnią prędkością szedł w drodze powrotnej?

2

Odpowiedzi

2010-04-15T09:28:58+02:00
15:55-12:35=2 i 1/3h
szedł z prędkością 4km/h, czyli 4*2 = 8km/h +

4km zrobił w godzinę
4*1/3=1 i 1/3 km - tyle zrobił w 20 minut

8+1 i 1/3= 9 i 1/3 km

9 i 1/3 km / 2h /2 -żeby wyszło w km/h

27/3km+1/3km / 2h/2

28/3km / 2h / 2

14/3km / h = 4 i 2/3 km/h - prędkość z jaką wracał.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T09:32:56+02:00
Turysta o godzinie 12.35 wyruszył na pieszą wędrówkę, szedł z prędkością 4km/h i dotarł do schroniska o godzinie 15.55.
Jaką odległość pokonał w tym czasie?
Do miejsca z którego wyruszył, wracał przez
2 godziny.
Z jaką średnią prędkością szedł w drodze powrotnej?

od 12.35 do 13.00 mija 25 minut
od 13.00 do 15.00 mijają 2 godziny
od 15.00 do 15.55 mija 55 minut
czas ogólny:
25minut+2godziny+55minut=2godziny 80minut=3 godziny 20 minut


szedł z prędkością 4km/h, tzn. w ciągu 1 godziny pokona 4km, zatem w ciągu 3 godzin pokona trasę 3 razy dłuższą, tj. 3*4km=12km
szedł z prędkością 4km/h, czyli w ciągu 60 minut pokonał 4km
zatem w 20 minut pokona trasę 3 razy któtszą, tj.4/3km

ogólnie pokona:
12km+(4/3)km=12km+(1 i 1/3)km=(13 i 1/3) km

skoro wracał 2 godziny, a pokonał wówczas (13 i 1/3)km, to średnia prędkość (=droga/czas) wynosiła:
(13 i 1/3):2=(40/3)*(1/2)=40/6=20/3=(6 i 2/3) [km/h]