Odpowiedzi

2010-04-15T11:27:10+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Masa molowa H2SO4=98g/mol
Cp=96%
d=1,835g/cm3 = 1835g/dm3
Cm=?

Cm=Cp*d/100%*M
Cm=96*1835/100*98
Cm=17,97mol/dm3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T11:35:20+02:00
1 mol H2SO4=98g
96g H2SO4 jest w 100g roztworu H2SO4
100g roztworu H2SO4 ma objetosc V=m/d=100g/1,835 g/cm3=54,5cm3
czyli
96g H2SO4 jest w 54,5cm3 roztworu H2SO4
xg H2SO4 bedzie w 1000cm3
x=1761,5g H2SO4
to moli 1761,5g H2SO4/98g H2SO4=18
roztwor jest 18 molowy