Z Działu DYNAMIKA.

1) oblicz z jakim przyspieszeniem będzie się poruszać ciało o masie 10kg i sile 10 N.

2) Oblicz jaka siła jest potrzebna aby ciało o masie 2kg mogło rozwinąć przyspieszenie 8m/s ( II zasada dynamiki).

3)Jaką prędkość osiągnie młotek w czasie 2s spadku swobodnego?

4) Oblicz po jakim czasie kamien po chwili strącenia w przepaść bedzie spadał z predkoscia 50 km/h... oraz jaką drogę przebędzie w tym czasie?

Proszę rozwiążcie mi te zadania, najlepsza dostanie naj, mam to na jutro ! :( Pomożcie ! :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T11:59:15+02:00
1. a= Fw/m (to dzielone rób jako kreska ułamkowa)

a=10N/10kg
a= 1m/s2 nie 1N/1kg, bo przyspieszenie podajemy w m/s2

2. m=2kg a=8 m/s2

a=Fw/m / *m- przekształcamy wzór żeby Fw zostało samo

a*m = Fw

8m/s2*2kg = Fw

16N = FW

3.
v=g*t g=10m/s2 - ZAWSZE !!!
v=10m/s2*2s - skraca Ci się kwadrat, zostaje sama sekunda
v=20m/s

2010-04-15T12:01:43+02:00
Zadanie 1.
m=10kg
F=10N
a=F/m=1m/s²
zadanie 2.
m=2kg
a=8m/s²
F=m*a=2*8=16N
zadanie 3.
a=10m/s²
t=2s
V=a*t=10*2=20s
zadanie 4.
V=50km/h=180m/s
a=10m/s²
t=V/a=180/10=18s
s=a*t²/2=10*324/2=1620m
pozdrawiam