Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T14:48:20+02:00
Na
na 1. powłoce może być max 2 elektrony
na 2. poł. 8 elektronów
na 3. 18
na 4. 32

elektrony walencyjne są to elektrony na ostatniej powłoce czyli np
Na - sód ma 11 elektronów więc
na 1-szej 2
2 - 8
3 - 1 elektron walencyjny

N - azot
1 - 2
2 - 5 elektronów walencyjnych

Fe - żelazo
1 - 2
2 - 8
3 - 8 bo 18 się nie zmieści
4 - 8 elektronów walencyjnych

położenie pierwiastków w układzie okresowym zależy od tego ile mają elektronów walencyjnych np. Fe- żelazo ma 8 więc leży w 8 grupie a jeżeli mają a jeżeli coś leży w 15 grupie czyli azot to od grupy odejmujemy 10 czyli
15 - 10 = 5 elektronów walencyjnych
4 5 4
  • ib34
  • Początkujący
2010-04-15T14:55:12+02:00
11Na polożenie w ukladzie okresowym 3 okres, więc 3 powłoki , 1 grupa więc 1 elektron walencyjny, rozmieszczenie elektronów K²L⁸M¹
7N 2 okres 15 grupa ( elektrony walencyjne 15-10) K²L⁵
26Fe okres 4 grupa 8 K²L⁸M¹⁴N² w przypadku żelaza nie można elektronów walencyjnych odczytać z grupy, gdyż wynikałoby,ze jest ich 8. 8 el. wal. mogą mieć tylko gazy szlachetne
1 5 1