Odpowiedzi

2010-04-15T12:17:33+02:00
[H⁺]=[OH⁻]-odczyn obojętny
[H⁺]>[OH⁻]-odczyn kwaśny
[H⁺]<[OH⁻]-odczyn zasadowy

pH = 7 reakcja obojętna
pH < 7 reakcja kwaśna
pH > 7 reakcja zasadowa
przykłady:
pH=2 odczyn kwaśny
pH= 8 odczyn zasadowy
pH= 6,5 odczyn kwaśny
pH= 7 odczyn obojętny
pH= 12 odczyn zasadowy


2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T13:15:02+02:00
[H⁺]=[OH⁻]-odczyn obojętny (liczba jonów H+ i OH- jest taka sama)
[H⁺]>[OH⁻]-odczyn kwasowy (jest więcej jonów H+)
[H⁺]<[OH⁻]-odczyn zasadowy (jest więcej jonów OH-)

pH = 7 reakcja obojętna
pH < 7 reakcja kwasowa
pH > 7 reakcja zasadowa
Np.:
pH= 4 odczyn kwasowy
pH= 2 odczyn kwasowy
pH= 7,5 odczyn zasadowy
pH= 13 odczyn zasadowy
pH= 7 odczyn obojętny

Poprostu patrzysz na liczbę pH i jeśli widzisz że jest większa , mniejszą bądź równa 7. To jest to odczyn zasadowy , kwasowy bądź obojętny
1 1 1