Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T12:35:16+02:00
1/2*d1*d2=1/2*10*10=1/2*100=50cm. odp. pole wynosi 50 cm.
1 5 1
2010-04-15T12:45:19+02:00
Bok rombu a
obwód 60 Ob=4a 60=4a a=60÷4 a=15
przekatna e=10 dzieli romb na dwa trójkaty równoramienne o ramieniu długosci 15 (a) i podstawie długosci 10 (e)
liczymy wysokosc tego trójkata h
h²+(½e)²=a² ½e=5
h²+5²=15²
h²+25=225
h²=200
h=10√2
h jest to połowa drugiej przekatnej(nazwijmy ja g)
długosc drugiej przekatnej rombu 2×h=20√2 g=20√2
pole rombu P=½e×g
P=½×10×20√2=100√2