Odpowiedzi

2009-11-04T22:16:18+01:00
Http://www.magazyn.ekumenizm.pl/content/article/20060218175748584.htm

Od kiedy w 1997 roku brytyjscy naukowcy dokonali udanego sklonowania owcy imieniem Dolly, temat inżynierii genetycznej stał się ważnym zagadnieniem dysputy publicznej. Jest ona jednak zdominowana nie przez zagadnienia techniczne, które są tak bardzo skomplikowane, że mogą poruszać się w nich wyłącznie specjaliści, ale przez aspekty etyczne, które są oczywiście uzależnione od wyznawanego światopoglądu. Wynika to z zupełnie rewolucyjnego znaczenia ostatnich osiągnięć na polu inżynierii genetycznej, które otwierają zupełnie nowe obszary dla medycyny, oraz z faktu, że nauka zdobywa możliwość nie tylko modyfikowania ludzkiego organizmu i jego możliwości, a wręcz tworzenia życia, co dotychczas było zarezerwowane dla Boga. Z tego powodu klonowanie i inne osiągnięcia inżynierii genetycznej ostatnich lat są krytykowane przez niektóre środowiska kościelne, które domagają się powstrzymania tego typu badań.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:43:31+01:00
Moja opinia na temat stosowania technik genetyki w farmakologi jest jak najbardziej pozytywna.nikt chyba nie zakwestionuje potrzeby uzyskiwania za pomoca inzynerii genetycznej lekow ratujacych zycie- insuliny, czynnikow krzepniecia krwi czy szczepionki przeciw wirusowemu zapaleniu watroby.jednak jest to całkowicie nowa technologia powodujaca bezposrednie zmiany w materiale genetycznym czlowieka i jej zastosowanie wiaze sie z narazeniem ludzkiego zycia.nalezy jednak pamietac ,ze obecnie wykozystuje sie terapie genetyczna tylko w przypadkach,gdy nie ma zadnych mozliwosci wyleczenia matodami konwencjanolnymi.zgadzam sie ze dla ratowania zycia ludzkiego nalezy podjac wszelkie mozliwe srodki,zaryzykowac nie bedac pewnym wyniku. najgorszym bledem ludzkosci bedzie wykozystywanie wiedzy nie dla leczenia alecz do 'poprawiania ciala' np. urody,sily miesniowej,wzrostu,koloru oczu.teorytycznie istnieje mozliwosc zamiast uprawiania sportu,wyksztalcenia beda chcieli wzbogacac swoje potomstwo przez dodanie kilku dodatkowych genow aby miec ' idealne dziecko'. to co sie stanie ,gdy okaze sie ze wcale nie takiego dziecka pragneli,ze ich pociecha nie kocha swoich niedoskonalych rodzicow.zreszta pojawia sie wicjej pytan a nastepstwa niekontrolowanej produkcji' dzieci na zyczenie'

jak zareaguje roznorodny do tej pory swiat na pojawienie sie tysiecy identycznych dzieci tylko dlatego ze przyszla moda na takie a nie na inne latorosle? czy jesli nie uda sie wyleczyc jakiegos organu bedzie sie bralo przeszczepy z ludzi specjalnie do tego wychodowanych? dopoki inzyneria genetyczna bedzie wykozystywana do leczenia chorob produkcji potrzebnej zywnosci lub innych humanitarnych etycznych i zgodnych z religia sposob to jestem za. nie dopuscmy aby ludzie chcieli w jakikolwiek sposob ' poprawiac Pana Boga'
1 1 1