1.Do szklanki, w której mieści się 250ml, wlano 200ml wody i wrzucono do niej dwie sześcienne kostki do gry. Krawędź każdej kostki jest równa 2cm. Ile takich kostek trzeba by jeszcze dorzucić do szklanki , aby woda zaczęła się wylewać?
2.w jakim pojemniku zmieści się 7l wody?(rozwiązanie potrzebuje z obliczeniami)
A.5000 cm³ B.0,01 m³ C.0,8 dm³ D.0,01hl

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T13:45:11+02:00
Zad 1.
dł, krawędzi kostki
a= 2cm
V = 8cm 3
1cm = 1 ml
8cm = 8ml

ilość wody w szkolance = 200ml
ilość wody mieszczącej się w szklance = 250ml
250-200= 50 ml
50ml - 2x8ml = 34ml
34: 8ml = 4 r.2

Odp. aby woda zaczęł się wylewać należy wrzucić do szklanki 5 takich kostek.

zad. 2
7l = 7dm (sześciennych) = 0.007 m (sześciennych)
1hl = 100l więc 7l = 0.07hl

7l < 0.01 m3

Odp. 7 litrów wody zmieści się w pojemniku B.
2010-04-15T13:59:35+02:00
Zad.1
1cm^3=1 ml
Vsz=250 ml
Vw=200 ml
Vk=a^3=2^3=8 cm^3=8 ml

Ilość kostek > (Vsz-Vw-2*Vk):Vk > (250-200-2*8):8 >(50-16)/8>34:8 > 4,25

Odp.
Woda zacznie się jeżeli wrzucimy jeszcze więcej niż 4 kostki czyli 5 kostek.

Zad.2
7 l =7*1000= 7000 cm^3
7 l = 7/1000=0,007 m^3
7 l = 7 dm^3
7 l = 7/100=0,07 hl

Vw=7 l

Pojemnik >lub równy 7l

A.5000 cm³ < 7000 cm^3
B.0,01 m³ > 0,007 m^3
C.0,8 dm³ < 7 dm^3
D.0,01hl < 0,07 hl

Odp.
B
pozdrawiam:)