Mam do napisania gdzie towarzyszyły robinsonowi cruzoe takie uczucia: radość; wzruszenie; wyrzuty sumienia; smutek żal; lęk przerażenie;np. radość - kiedy zdołał rozpalić ognisko; lepiej gdyby było po 2 przykłady.
z góry dzięki ;*

3

Odpowiedzi

2010-04-15T13:21:27+02:00
Wyrzuty sumienia; smutek żal;-Jak wrócił z wyspy do domu kiedy okazało się że jego rodzice nie żyją
odczuł radość jak do zdobył pożywienie na wyspie
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T13:26:35+02:00
Robinsonowi towarzyszyło wiele uczuć, między innymi radość, którą poczuł, gdy odnalazł jaskinię, w której mógł zamieszkać czy też jak znalazł kamień potrzebny do rozpalenia ognia. Niekiedy odczuł również wzruszenie. Wzruszył się w chwili, w której znalazł Biblię na wraku statku, albo gdy wrócił do rodzinnego miasteczka. Wtedy odczuł też smutek spowodowany brakiem rodziny, która podczas jego pobytu zmarła. Wtedy odczuł też wyrzuty sumienia, że uciekł kiedyś z domu. Smutek odczuł również gdy jego towarzysz Barnaba zdechł. Wraz ze smutkiem u Robinsona przejawiał się żal, rozgoryczenie. Mężczyzna ten odczuwał też lęk, przerażenie - jak każdy z nas. Było to w chwilach gdy na wyspie ujrzał szczątki ludzkie i świeżo zgaszone ognisko. Te uczucia odczuł również kiedy znalazł się na wyspie - sam, bez obrony, z przemoczonym ubraniem i jednym, jedynym nożem. Bohater książki miał wyrzuty sumienia, gdy wysypał ostatnie ziarna na plażę. Uważam, że Robinson to uczuciowy człowiek o dobrym sercu i wrażliwej duszy.
7 5 7
2010-04-15T13:30:16+02:00
Wyrzuty sumienia-kiedy okazało się że nikt oprócz niego nie przeżył,że uciekł z domu

smutek żal-gdy dowiedział się że jego rodzice nie żyją

lęk przerażenie-kiedy okazało się że wyspę odwiedzają ludożercy,

radość-kiedy udało mu się coś zrobić,(osiągnąć) np.kosze na ryby,kiedy dotarł do Londynu
3 4 3