Zad.1
oblicz objetośc graniastosłupa prawidłowego czworokatnego,jeżeli jego pole powierzchni całkowitej wynosi 350 cm 2 , a krawędz boczna jest trzy razy dłuższa od krawędzi podstawy.

zad.2
pole powierzchni bocznej graniastosłupa prawidłowego trójkatnego wynosi 234 cm 2 ,krwędz podstawy ma długośc podstawy 6 cm.oblicz pole powierzchni całkowitej i objętośc tego graniastosłipa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T13:58:48+02:00
2010-04-15T14:00:12+02:00
Zad 1)

a=krawędź podstawy
3a= krawędź boczna

2a²+4a×3a=350
2a²+12a²=350
14a²=350
a²=350:14
a²=25
a=5cm= bok podstawy
h=3a=3×5=15cm

v=a²h=5²×15=375cm³

Zad 2) Nie umiem tego, przepraszam :(
3 3 3