1.Do szklanki, w której mieści się 250ml, wlano 200ml wody i wrzucono do niej dwie sześcienne kostki do gry. Krawędź każdej kostki jest równa 2cm. Ile takich kostek trzeba by jeszcze dorzucić do szklanki , aby woda zaczęła się wylewać?


2.w jakim pojemniku zmieści się 7l wody?(rozwiązanie potrzebuje z obliczeniami)
A.5000 cm³ B.0,01 m³ C.0,8 dm³ D.0,01hl

pliss na jutr0 ;)

3

Odpowiedzi

2010-04-15T13:48:49+02:00
Zad 1.
dł, krawędzi kostki
a= 2cm
V = 8cm 3
1cm = 1 ml
8cm = 8ml

ilość wody w szkolance = 200ml
ilość wody mieszczącej się w szklance = 250ml
250-200= 50 ml
50ml - 2x8ml = 34ml
34: 8ml = 4 r.2

Odp. aby woda zaczęł się wylewać należy wrzucić do szklanki 5 takich kostek.

zad. 2
7l = 7dm (sześciennych) = 0.007 m (sześciennych)
1hl = 100l więc 7l = 0.07hl

7l < 0.01 m3

Odp. 7 litrów wody zmieści się w pojemniku B.
7 4 7
2010-04-15T13:51:29+02:00
Zad.1)

Do szklanki, w której mieści się 250 ml, wlano 200 ml wody i wrzucono do niej dwie sześcienne kostki do gry. Krawędź każdej kostki jest równa 2 cm. Ile takich kostek trzeba by jeszcze dorzucić do szklanki, aby woda zaczęła się wylewać ?
V=250ml=0,25l=0,25dm³
V₁=0,2dm³
2cm=0,2dm
Kostki=0,2*0,2*0,2=0,008dm³
V2kostki=2*0,008=0,016dm³
V-V₁=0,05dm³
0,05-0,016=0,034dm³
0,034/0,008=4,25 - czyli zeby woda sie zaczela wylewac musimy jeszcze wrzucic do szklanki 5 kostek :

Zad. 20
7L = 7dm (sześciennych) = 0.007 m (sześciennych)
1hl = 100l więc 7l = 0.07hl

7L < 0.01 m3

Odp. 7 Litrów wody zmieści się w pojemniku B.

Licze an naj... .
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T13:58:24+02:00
1. Objętość kostki szesciennej o krawędzi 2cm wynosi 2^3 = 8cm3
200ml = 200 cm3
200cm3 + 2 x 8cm3 = 216cm3

Szklanka ma objętość 250cm3 - pozostało 34cm3 wolnej przestrzeni

5 x 8cm3 = 40cm3

Odp. Trzeba dorzucić jeszcze 5 kostek


2.
7l =7dm3 = 7 000 cm3 = 0,07hl = 0,007m3
Odp . b) w pojemniku o objętości 0,01m3
:-)
27 3 27