Odpowiedzi

2010-04-15T13:54:10+02:00
W kwietniu rolki kosztowały 400zł. W maju podrożały o 15%. We wrześniu cenę rolek obniżono o 20%. ile wówczas kosztowały???

w kwietniu roli kosztowały 400 zł
w maju podrożały od 15% czyli kosztowały 115%*400=460zł
we wrześniu obniżono cenę o 20% czyli kosztowały 80%*460=368zł

:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T13:54:21+02:00
400zł - 100%
x - 15%

x=400*15 :100 = 60zł
460zł - cena w maju ;-)

460zł - 100%
x - 20%

x=460*20 : 100 = 92zł
460 - 92zł = 368 zł

ostateczna cena rolek wynosiła 368zł
1 1 1
2010-04-15T13:54:38+02:00
Podrozaly:
400 * 0,15 = 60
400 + 60 = 460
obnizono:
460 * 0.2 = 92
460 - 92 = 368

Odp: Rolki wowczas kosztowaly 368 zl