Odpowiedzi

2010-04-15T14:10:37+02:00
1.
1/3x-2=x+2
1/3x-x=4
-2/3x=4
-2x=12
x=-6

2.
x/6-1/6=1+5/6x
x-1=6+5x
-4x=7
x=-1,75

3.
x/3+1=5/6x=x/2
2x+6=5x+3x
-6x=-6
x=1

4.
15x-25-5x+1=0
10x=24
x=2,4

5.
x+2+3x-3=9
4x=10
x=2,5

6.
8x-3x-5=-x-4
6x=1
x=1/6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T14:18:05+02:00
1)⅓x-2=x+2

⅕x-2=x+2 /*3
x-6=3x+6
x-3x=6+6
-2x=12 /:(-2)
x=-6

2)x/6-1/6=1+5/6x

x/6-1/6=1+5/6x /6
x-1=6+5x
x-5x=6+1
-4x=7 /:-4
x=-1¾

3)x/3+1=5/6x+x/2

x/3+1=5/6x+x/2 /*6
2x+6=5x+3x
2x-5x-3x=-6
-6x=-6 /:(-6)
x=1

4) (3x-5)/2 - (5x-1)/10=0

(3x-5)/2 - (5x-1)/10=0 /*10
15x-25-5x+10=0
15x-5x=0-10+25
10x=15 /:10
x=1,5

5)(x+2)/9 +(x-1)/3=1

(x+2)/9 +(x-1)/3=1 /9
x+2+3x-3=9
4x=10 /:4
x= 2,5

6)2x-(3x+5)/4=-¼x-1

2x-(3x+5)/4=-¼x-1 /*4
8x-3x-5=-x-4
6x=1 /:6
x= 1/6