Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:30:23+01:00
40*0,8+20*x=60*0,75
32+20x=45
20x=13
x=0,65

Była to próba złota 650

Dla wyjaśnienia próba 1000 to 100% złota 900 to 90% złota itd.
2009-11-04T22:36:01+01:00
Zaw. złota w kawałku 40g: 40 * 800 / 1000 32g

zaw. czystego złota w złocie próby 750: 60g * 750 /1000 = 45g

Z tego wynika, ze w 20g złota nieznanej próby było 45-32 = 13g czystego zlota.

p - szukana proba zlota
20 * p / 1000 = 13
20p = 13000
2p = 1300
p = 650
odp: nieznana proba to 650.
1 5 1