a) Jaką cyfrę można wpisać między cyfry licznika i mianownika ułamka 16/32, aby wartość otrzymanego ułamka była równa 1/2 ?
b) Jaką cyfrę można wpisać między cyfry licznika i mianownika ułamka 16/64, aby wartość otrzymanego ułamka nadal była równa 1/4 ?


PROSZĘ O POMOC !!
DAJE NAJ ..... :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T14:28:26+02:00
Zad.1
Napisz ułamek, którego licznikiem jest 5, a mianownik jest:
a) liczbą o 4 większą,
b) liczbą o 2 mniejszą,
c) liczbą 3 razy większą,
d) taką samą liczbą.
13 4 13
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T14:28:44+02:00
Pierwsze musisz wpisac 9

wtedy będzie 196/392

w drugim 6

166/664




3 2 3
2010-04-15T14:29:07+02:00
A) pomiędzy 1 i 6 wstaw 6, a pomiędzy 3 i 2 wstaw 3
b) pomiędzy 1 i 6 wstaw 5, a pomiędzy 6 i 4 wstaw 2
5 3 5